Klacht indienen over de jeugdgezondheidszorg

Duim naar beneden, ontevreden

Hoe dien ik een klacht in?

Het indienen van een klacht kan via het klachtenformulier van gemeente Den Haag. Een klacht indienen kan ook per brief. Stuur de brief naar:

Gemeente Den Haag, dienst OCW
t.a.v. team Klachten OCW
Postbus 12652
2500 DP Den Haag

Vermeld in de klacht altijd de naam en geboortedatum van jouw kind.

Wie behandelt mijn klacht?

Jouw klacht komt bij de klachtencoördinator van de gemeente Den Haag. De klachtencoördinator neemt binnen 2 werkdagen contact met je op om je te vertellen wat er met jouw klacht gebeurt. Meestal stuurt de klachtencoördinator de klacht door naar een teammanager van het CJG. De teammanager bekijkt met jou samen hoe jouw klacht het beste opgelost kan worden.

Afhandeling: informeel of formeel

Informele afhandeling

Samen met jou proberen wij jouw klacht op te lossen. Dat kan bijvoorbeeld door een gesprek met de klachtencoördinator, de medewerker van het CJG of de teammanager. Ben je na het gesprek tevreden met de oplossing voor jouw klacht? Dan is je klacht informeel opgelost. Als je dit wilt, krijg je een brief waarin staat wat er met jou is besproken. De informele afhandeling van een klacht duurt 4 weken.

Formele afhandeling

Kom je niet samen tot een oplossing voor jouw klacht? Of ben je na de behandeling van jouw klacht niet tevreden? Je kan de klachtencommissie een oordeel vragen over jouw klacht. De klachtencoördinator brengt je in contact met de klachtencommissie.

Is jouw klacht terecht? Dan krijg je een brief waarin staat dat de klacht gegrond is. Is jouw klacht niet terecht? Dan krijg je een brief waarin staat dat de klacht ongegrond is. De brief waarin staat of jouw klacht gegrond of ongegrond is, sturen wij binnen 6 weken nadat de klacht is ontvangen door de klachtencommissie. Tenzij we samen iets anders afspreken.

Ik ben het niet eens met het oordeel over mijn klacht. Wat nu?

Vervelend dat we jouw klacht niet naar tevredenheid konden oplossen. Je kunt nu contact opnemen met de Geschillencommissie Zorg.

Wil je eerst met een medewerker praten? Neem dan contact met ons op.