Use Google to translate this website. We take no responsibility for the correctness of the translation. Therefore, check medical information carefully. Accept marketing cookies to use this feature and please refresh the page.
Wij zijn verplicht om ouders digitaal toegang te geven tot medische gegevens van hun kinderen tot 12 jaar. Inloggen in Mijn Kinddossier is alleen mogelijk met DigiD.
Mijn Kinddossier is op 10 juli 2020 gelanceerd. Op die datum zijn dossiers aangemeld van:
Is je kind na 10 juli 2020 geboren? Dan vertelt de jeugdverpleegkundige meer over Mijn Kinddossier tijdens het eerste bezoek. Mijn Kinddossier wordt ook besproken als je kind in zorg komt bij de jeugdgezondheidszorg.
Wil je je kind aanmelden of afmelden voor Mijn Kinddossier? Neem dan contact met ons op.
Dit kan verschillende oorzaken hebben:
Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op.
Neem contact met ons op.
Je kan alleen in Mijn Kinddossier als ouder of verzorger. Om in te loggen heb je een DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Heb je nog geen DigiD? Vraag dan een DigiD aan. Heb je een DigiD maar lukt het inloggen niet? Controleer dan of je inlogt met jouw gegevens, niet met die van jouw kind.
Heb je nog steeds problemen met inloggen? Krijg je bijvoorbeeld een foutmelding? Bel of mail ons dan. Een foutmelding kan ook veroorzaakt worden doordat je een oudere webbrowser gebruikt. Update jouw browserversie om in te kunnen loggen op Mijn Kinddossier.
Er kan ook een andere reden zijn waardoor je niet kan inloggen in Mijn Kinddossier:
Staat jouw reden er niet tussen? Of denk je dat je wel toegang moet hebben? Bel of mail ons dan.
Mijn Kinddossier is gekoppeld aan het digitale dossier van jouw kind. De toegang tot Mijn Kinddossier vervalt als je naar een regio verhuist waar de jeugdgezondheidsorganisatie geen gebruik maakt van Mijn Kinddossier. Of als er in die regio gebruik wordt gemaakt van een ander type Mijn Kinddossier.
In Mijn Kinddossier is plek voor 1 e-mailadres en 2 telefoonnummers. SMS-berichten worden maar naar 1 telefoon verzonden. Wel kan iedere ouder of verzorger zijn eigen inlog aanmaken. En dus zijn eigen telefoonnummer en e-mailadres doorgeven.
In het ‘overzicht vaccinatieschema’ staan alle vaccinaties die door CJG Den Haag zijn gegeven. En er staat welke vaccinaties het kind nog moet krijgen. Het kan zijn dat het overzicht met de nog te geven vaccinaties niet helemaal klopt. Dat komt doordat we in het verleden de vaccinaties niet digitaal vastlegden in het medisch dossier van de jeugdgezondheidszorg. Dat ging altijd via papieren kaarten die naar het RIVM werden verstuurd.
Het RIVM heeft van alle jeugdigen het actuele overzicht van de gegeven en nog te geven vaccinaties. De jeugdverpleegkundige en de jeugdarts gebruiken deze gegevens om het vaccinatieschema te bepalen. Je kind krijgt dus de juiste vaccinaties.
Moet je kind een vaccinatie krijgen? Dan ontvang je hiervoor een uitnodiging.
Wij kunnen Mijn Kinddossier afschermen. Het is dan niet meer toegankelijk voor de gezaghebbende ouders of voogd. Afschermen kan gebeuren in de volgende situaties:
Ouders kunnen altijd vragen om Mijn Kinddossier weer open te stellen. Hiervoor moeten beide ouders toestemming geven. Dit kan via dit formulier. Het verzoek wordt beoordeeld door de jeugdarts en jeugdverpleegkundige.
Als pleegouder of voogd heb je een toestemmingsverklaring nodig. Deze verklaring moet door de pleegouder/voogd én de gezaghebbende ouder/voogd ondertekend worden. Wil je liever een toestemmingsverklaring per post ontvangen? Neem dan contact met ons op.